Deti si do školských lavíc v dohľadnej dobe nesadnú
Pandemická situácia sa ani po zimných prázdninách nezlepšila, naopak v každom regióne sa ešte zhoršila. To sa odzrkadlilo aj na rozhodnutí ministra školstva, keď musel znovu pristúpiť k dištančnému vyučovaniu. Školáci na druhom stupni, alebo na stredných školách si už na to zvykli. Ale teraz zostávajú doma aj tí najmenší žiaci a im to určite bude v budúcnosti chýbať. Deti potrebujú napísať písmenko s pomocnou rukou učiteľky, pohladenie učiteľa, potrebujú v zošite veľkú včielku za krasopis alebo čítanie. Potrebujú kolektív a spolužiakov, aby neprichádzali o sociálne kontakty.
Nezodpovednosť a arogancia dospelých ich o tieto chvíle oberá. Potrebovali sme si uspokojiť svoje egá v otvorených lyžiarskych strediskách a takto hnať vodu na mlyn pri rozširovaní pandemického ochorenia do súčasných rozmerov. Všetko zlé z nedávnej minulosti sa nielenže vracia, ale znásobuje. Vládni predstavitelia sú buď nečinní, alebo hašteriví a pokračujú v nekonštruktívnej a neefektívnej komunikácii, ktorou nedokážu osloviť a získať na svoju stranu občanov. Plánované „bubliny“ sa počas Vianoc zmenili doslova na vírivky. Doplácajú na to teraz deti, ktoré sú chladnou elektronickou formou vyučovania dlho traumatizované a musia pri ňom zostať nevedno dokedy.
Slovenská národná strana apeluje na vedúcich predstaviteľov štátu, aby sa prestali hádať, navzájom urážať a podkopávať si autoritu. Aby začali konečne a s jednotným ťahom na bránu riešiť problém vzdelávania. Ani nezbadáme a z našich vlastných detí sa stanú chladné digitálne bytosti bez emócií, bez normálnych komunikačných zručností, naviazané na studené obrazovky počítačov.
Keď už vláda nerobí to, čo by mala, je na nás rodičoch, aby sme si našli čas a venovali sa deťom viac pri učení a formovaní ich osobností. Nie je ľahké suplovať prácu učiteľa, najmä keď sami dospelí majú povinností vyše hlavy. Rodičia však musia ísť príkladom aj na úkor vlastnej únavy a stresu. Aby sme to v blízkej budúcnosti neoľutovali, a aby nám to deti nevyčítali. Školské kolektívy majú obrovský vzdelávací ale aj socializačný význam. Žiadne dištančné vyučovanie nenahradí priamy kontakt učiteľa so žiakom a kontakty žiakov medzi sebou.